Tuesday 8 October 2013

Pelajar Tahun Akhir

Lebih kurang sebulan yang lalu memulakan sem baru sebagai pelajar tahun akhir pengkhususan Sains Matematik. Eh dah tahun akhir, rasa baru sahaja mendaftar diri (perasaan seperti itu biasa) hehehehe

Sem ini ambil subjek : 

Subjek sem 1, tahun 3
Sebenarnya sebelum ini ambil subjek ELECTRICITY AND MAGNETISM daripada Pusat Pengajian Fizik sebagai subjek teras tambahan. Tapi pagi tadi baru sahaja mendapat kebenaran daripada timbalan dekan untuk menukar subjek teras tambahan tersebut kepada subjek LOGIC & APPLICATION daripada Pusat Pengajian Sains Komputer. Masa fikir nak tukar dan bagi tahu dekat kawan-kawan yang ambil subjek fizik tu, dorang agak terkejut dan hairan, pelbagai respon dorang 

"Atin tanya sekali lagi, betul kah nak tukar ni? serius? apasal?"
"Eh,  betul kah ni, dah masuk minggu ke 4 dah ni..."

Akhirnya, hari ini, alhamdulillah dapat menukar subjek tersebut. Ada beberapa sebab kenapa aku mengambil keputusan menukar subjek tersebut:
  1. Merasakan tidak mampu untuk membawa subjek Fizik, rasa dah banyak yang lupa...huhuhu.. tak lestari langsung la ilmu aku ni..huhuhu
  2. Hari tu sembang dengan seorang Prof. dekat pusat pengajian aku, dia tawarkan untuk buat minor projek di bawah di sem hadapan, dan aku fikir mesti banyak menggunakan programing. Jadi  kalau ambil Logic, insyaAllah membantu.
  3. Pengkhususan aku tidak diwajibkan mengambil final year project. Jadi aku tidak terlibat di dalam proses membuat penyelidikan, sebab itu nak ambil pengalaman daripada minor projek yang akan datang.
  4. Hari itu jugak, terserempak senior-senior yang sambung master, tanya dekat dorang, dan dorang sangat galakkan ambil minor projek sebab berguna untuk master jika nak sambung belajar.
#tahun ni sebilik dengan junior tahun pertama... hehehe
#hari interaksi untuk super junior aku dah berlalu minggu lepas..
#esok ada test Real Analysis,test pertama untuk sem ini, doakan aku teman-teman....
#masa nak test baru ada idea nak tulis dekat dinding blog ini, dah berhabuk blog ini tidak di update

Junior-Junior Tahun 2

Sahabat-sahabat tahun 3, Aku jadi AJK KESELAMATAN



SENIOR-JUNIOR-SUPER JUNIOR

No comments:

Post a Comment